Kvik satser på innovation
Køkkenvirksomheden sætter ind på flere fronter i kampen om kunderne.
En analyse, foretaget for nylig af Gallup for Berlingske, viste, at kun hver femte dansker forventer at bruge flere penge på boligforbedringer som køkken og bad i år sammenlignet med sidste år, og uden udsigt til foreløbig fremgang i aktiviteten handler det for branchens aktører i høj grad om at skærpe profilen i kampen om kunderne.
Kvik Køkkener er en af de virksomheder, der har skærpet fokus på innovation generelt; ikke bare ved at styrke produktsortimentet, men også ved at optimere kundernes oplevelse i butikken. Satsningen blev igangsat i sommeren 2013 med ansættelsen af Niels Stendys i en stilling som ’Category & Store Design Manager’.
Han fortæller, at Kvik har sat fuldt tryk på produktudviklingen. De første nye Kvik-design blev præsenteret i starten af året, og flere følger i løbet af 2014. Samtidig er alt sat ind på at sikre en optimal kundeoplevelse:
- Vi har hos Kvik en klar ambition om, at virksomheden i 2016 skal være det stærkeste køkkenspecialist-brand i Nord- og Vesteuropa målt på forbrugertilfredshed. Det kræver, at vi er villige til at investere i både produktudvikling, men også i at udvikle hele købsprocessen, så vi giver vores kunder den bedst mulige oplevelse, fortæller Niels Stendys.
Kvik omsatte i 2013 for 936 mio. kr., hvilket er en beskeden stigning på 3 mio. kr. sammenlignet med 2012. Tab på debitorer og strukturelle valutaændringer betød dog, at resultatet faldt med 12 procent til 74,8 mio. kr. før finansielle poster og skat.